תוספי תזונה – לא למקצוענים בלבד

תרומתה של הפעילות הגופנית לשיפור איכות חיינו מקבלת באחרונה תמיכה מחקרית-מדעית נרחבת. על רקע תופעת ההשמנה אשר מכלה חלקות נרחבות במדינות העולם המערבי, קיימת כיום חשיבות עצומה למיקומה של הפעילות הגופנית כנדבך מרכזי באורח חיים בריא.
למרות שההשמנה הוכרזה על-ידי רשויות בריאות בעולם כמחלה של המאה ה- 21 – אנו עדים לעלייה בכמות האנשים שעוסקים בפעילות גופנית. נראה כי החברה המערבית נעה לכיוון הקטבים: מצד אחד האצה בממדי ההשמנה, ומצד שני (אם כי לא באותה עוצמה), הצטרפות הדרגתית של אנשים למעגל העוסקים בפעילות גופנית. אין זה מחזה נדיר כיום לראות המוני אנשים הצועדים לאורך חופי הרחצה ובפארקים השכונתיים, או לחזות במתאמנים אשר גודשים את חדרי הכושר ומועדוני הבריאות.

תוך זמן לא רב, מוצא עצמו המתאמן החובב שקוע במערך אימונים שבועי, אשר לא היה מבייש ברצינותו ובהשקעתו ספורטאי תחרותי מדרג ביניים. כניסה למערך אימונים מקצועי ומובנה מחייבת את הספורטאי החובב לאמץ מספר כללים התנהגותיים, ששמורים בדרך-כלל לספורטאי המקצועי. הרעיון שעומד מאחורי השינוי ההתנהגותי (תזונה נכונה, תוספי תזונה, זמן להתאוששות) נעוץ בעובדה כי כל אחד מעוניין לקבל את התמורה המלאה על הזמן והמאמץ אותו הוא משקיע. כלומר, מה שטוב לספורטאי ההישג – בהחלט יכול להתאים, לפחות בחלקו, לספורטאי החובב.

מאחורי הכותרת "לא למקצוענים בלבד", מצויים תוספי התזונה שיעזרו למתאמן החובב לממש את שאיפותיו ההישגיות. חלק מהתוספים מוכרים וידועים וכוללים: ויטמינים, מינרלים, תוספי חלבון וחומצות אמיניות, וחלקם חדשים ואינם מוכרים דיים לקהל המתאמנים החובב.

מאמרים נוספים

 ↑