עמוד הבית מחלקת הנוער אימון שוערים חימום שוער לפני משחק - חטיבה צעירה, עד גיל 13
עונת 2014/2015 הסתיימה ובהחלט ניתן להסתכל אחורה בגאווה! יופי של עונה למחלקת הנוער ובהצלחה בעונה הבאה!        &                            קבוצת נערים א' של רמה"ש הפסידה 3-0 בגמר גביע המדינה למכבי תל אביב. לא נורא! בהצלחה בהמשך! לכתבה הקליקו על חדשות.

חימום שוער לפני משחק - חטיבה צעירה, עד גיל 13

חימום שוער לפני משחק, חטיבה צעירה, עד גיל 13, עירוני רמה"ש

מאמן: איתן חמיאל

 

בגיל הצעיר חימום השוער מעט שונה מהחימום בגיל הבוגר, וזאת בשל הצרכים והמאפיינים של המשחק בגיל זה. כלומר, העקרונות המנחים יהיו: 1) עוררות 2) חזרות על מיומנויות בסיס. זאת כדי להבטיח ביטחון וריכוז לפני הפעילות בזמן אמת.

בגיל זה חימום הרקמות והעלאת טמפרטורת הגוף הוא פחות קריטי לפעילות הספורטאי. לכן רב החימום יעסוק בפעילות ספציפית לשוער.

ברב המקרים, בגיל הצעיר ישותפו יותר משוער אחד במשחק ולכן צורת התרגול תשתף את כל השוערים יחדיו.

החימום כולל: א. חימום ללא כדור 3-5 דק'.   ב. חימום עם כדור אישי 5 דק'                                       ג. חימום עם השוערים האחרים 10 דק'.     סה"כ – כ-20 דק'.

 

א.      חימום ללא כדור – השוערים מבצעים ביחד תנועה לרוחב המגרש. הלוך חזור ריצה קלה פעם אחת. לאחר מכן ממשיכים אך מוסיפים תנועות חימום. בכל פעם שרצים בחזרה שוער אחר מציע את התנועה. בסוף שלב זה ניתן להוסיף דקה של מתיחות.

ב.      חימום עם כדור אישי – כל שוער משתמש בכדור אישי כדי לבצע פעולות שונות לטיפול בכדור בידיים. 20 שניות פעילות בכל מיומנות, 20 שניות מנוחה.

           1. ריצה באזור הרחבה תוך הקפצת כדור בגובה המותניים, תפיסה נכונה –  אגודלים מחוברים.      2. צעדי רדיפה (צידי) לכל הכיוונים באזור הרחבה, וביצוע הקפצות כנ"ל.   3. כנ"ל תנועה באזור הרחבה, זריקת הכדור באוויר ולתפוס אותו בנקודה הכי גבוהה שאפשר (כ-8 זריקות).   4. גלגול הכדור חלש קדימה, ולעשות 3-4 צעדים מהירים כדי לאסוף אותו מהרצפה לחזה. חשוב להיות עם רגליים מאחוריו ולאסוף הכדור כשזרתות מחוברות.    5. שוער מגלגל לעצמו את הכדור לצד הגוף, מבצע צעד לכיוון הכדור ומייד נופל בהמשך לרגל כדי לתפוס אותו. חשוב מאוד שיד אחת תהיה מאחורי הכדור (הקרובה) ויד שנייה תייצר "גג", ללחוץ את הכדור לדשא (כ-4 פעמים לכל צד).

     ג. חימום עם השוערים האחרים - כדאי לתת את התפקיד לשוער אחראי שיהיה ממונה על מעבר בין התרגילים ושמירה על קצב פעילות.   1. יושבים בזוגות (או במשולש, אם שלישיה) אחד מול השני, מתמסרים עם כדור לכיוון הראש. כל אחד קולט 10 פעמים.   2. כנ"ל בישיבה, אך מוסרים לצידי הגוף כדי לקלוט תוך נפילה על הצד. כ-5 מסירות לכל צד.   3. שוער מגלגל את הכדור לרגלי החבר שעומד 7 צעדים ממנו, החבר בועט מייד לגוף השוער שיבצע עמידת מוצא וקליטה נכונה. כל אחד 10 קליטות כדור.   4. הרמות כדור באויר, אחד מרים לשני. עומדים במרחק 7 צעדים. 10 הגבהות.   5. עומדים במרחק 9 מ' (רחבת הקטנים) אחד מהשני, ומגלגלים עם היד כדורים מהירים לנפילה. שוער מייד קם ומפיל מהר את השני.  כל פעם לצד אחר. כ-8 נפילות כל אחד. אם יש שלושה שוערים אז נופלים 6 ומתחלפים. אפשר לשים 2 קונוסים במקום שער מול השער הרגיל.

בהצלחה